A RENDELÉS MENETE, SZABÁLYZATA
A mezőkövesdi 2. sz. Családorvosi Praxisban a rendelői fogadóórákat az alábbiak szerint tartjuk hozzánk forduló pácienseink részére, az ÁNTSZ engedély és az Önkormányzat által elfogadott rend szerint:
Órák/napok | hétfő | kedd | szerda | csütörtök | péntek |
délelőtt | 8.00-12.00 | - | 8.00-12.00 | - | 8.00-12.00 |
délután | - | 13.00-17.00 | - | 13.00-17.00 | - |
A rendelés menete:
- a kapu és a váróterem nyitása kezdés előtt 1/2 órával (de. 7.30-kor, du. 12.30-kor)
- a rendelést a megadott időpontokban pontosan elkezdjük
- a váróba 12.00-ig vagy 17.00-ig érkező betegeinket fogadjuk, ellátjuk.
- minden munkanapon 12.00-13.00 között telefonos sürgősségi készenlétet tartunk a rendelőben (tel: 49/500-012),
- Inekció beadás, vérvétel, kötözés a rendelés első másfél órájában (de. 8.00-9.30, illetve 13.00-14.30)
- dokumentumok kitöltése (igazolások, beutalók, stb) a délelőtti rendelések első két órájában.
- gondozott betegek ellátása a rendelések első három órájában (de.8.00-11.00, illetve 13.00-16.00)
- A rendelések utolsó órájában csak az akut betegellátás történik !
- táppénzes felülvizsgálat: minden hónap első szerdáján 9.45-től. (Minden 30 napon túl keresőképtelen állományban lévő betegünknek a megjelenés kötelező, kivéve, ha személyes felmentést kap ez alól. Esetleges időpont változásról előre tájékoztatjuk az érintetteket)
A rendelőben a vizsgálatok sorrendje általában érkezési sorrendben történik. Ez alól kivételek a következők:
- időpontra berendelt/bejelentkezett betegek (előzetes bejelentkezés telefonon: tel: 49/500-012),
- sürgős ellátást igénylő, halasztást nem tűrő esetek,
- mentők/betegszállítók által hozott betegek,
- kismamák, várandós betegek,
- egészségügyi dolgozók.
Beteghez történő kihívás:
- akut/sürgős esetben a rendelés teljes ideje alatt,
- tervezhető beteglátogatások esetén a rendelések első 2 órájában.
A rendelés sajátosságai:
- A rendelőben a betegeket a körzeti ápolónők (Lecsőné Vámos Andrea, Szabóné Marika) fogadják és irányítják a megfelelő ellátási területre
- Minden hozzánk forduló betegnek joga és lehetősége van a családorvossal személyesen beszélni és konzultálni, orvosi vizsgálatban részt venni. Kérjük ezt jelezze az ápolónőknek.
- Kérjük, hogy kopogással vagy hangoskodással ne zavarja a betegellátást, a rendelés menetét!
- A négyszemközti orvos-beteg találkozás előtt az ápolónők kötelessége a panaszok előzetes felvétele és regisztrálása, minden esetben vérnyomás mérés és szükség esetén testadatok (magasság, súly, stb) korrigálása, a törzskarton adatainak kiegészítése, a státusz vizsgálatok naprakész ellenőrzése.
- Családorvosi négyszemközti vizsgálat során olyan panaszokat és tüneteket is elmondanhatók, mely csak az orvosra és a betegre tartoznak. Ennek érdekében kialakítottunk olyan külön orvosi vizsgálót, ahol ez az igény biztosítható.
- Orvosi vizsgálat során gyakran olyan kérdések is elhangoznak a családorvostól, melyek esetleg Önök szerint nem tartoznak a konkrét panaszukhoz (gyógyszerérzékenység, terhesség lehetősége, szedett gyógyszerek, megfázás esetén pl. székelési és vizelési panaszok, stb.) Kérjük, hogy ezeket a kérdéseket ne vegyék tolakodásnak vagy túlzott kiváncsiságnak! Ezek az ellátásuk során fontos adatokat nyújthatnak nekünk.
- előfordulhat, hogy a négyszemközti orvos-beteg találkozás során egy másik helyiségekben más beteg is ellátásra (adminisztráció, kötözés, injekció beadás, stb) kerül. Egyszerre az adminisztrációs helyiségbe több beteget is behívhatunk. Ez a sorbanállás és várakozás csökkentése miatt van, hiszen hárman három féle tevékenységet is végezhetünk önállóan. Kérjük, hogy amennyiben ez zavarja Önöket, jelezzék az asszisztencia felé !
Betegeinktől tisztelettel kérjük:
- Amennyiben rendelési időn kívül az ügyelet látja el betegünket, esetleg felmerülő komplikációs vagy táppénzes igénye van, vagy táppénzes betegünk kórházba kerül, a következő renelés elején értesítsenek bennünket!
- Kórházból hazakerülő betegeink hozzátartozóit kérjük, hogy a másnapi rendelés elején értesítsenek bennünket, hogy a szükséges beteglátogatásokat, táppénzes ügyintézést nem mulasszuk el!
- Amennyiben táppénzen lévő várandós kismamánk kórházba kerül (szülés, komplikáció,stb.) kérnénk a hozzátartozókat, hogy haladéktalanul jelezzék ezt ápolónőink felé (táppénzes státusz más a kórházban és a praxisban)!
Kérjük, hogy ne vegyék zaklatásnak tőlünk, ha:
- esetleg telefonon, sms-ben vagy e-mailben érdeklődünk állapotuk, hogylétük felől. Számunkra betegeink problémáinak alakulása, javulása, állapotuk esetleges romlása a gyógyító-megelőző-gondozó munkánk során elengedhetetlen.
- hozzátartozójuk, rokonuk, barátjuk állapotáról Önöktől is érdeklődünk, ez is hozzájárulhat családorvosi komplex ellátásunk hatásosságához.
- ha kórházba kerülő betegeinket lehetőségeink szerint meglátogatjuk és/vagy kezelőorvosukkal konzultálunk.
Alapszabálynak tekintjük, hogy:
- Betegeinket otthonukban hívás vagy előzetes egyeztetés nélkül személyesen nem zavarjuk, de amennyiben igény van rá és jelzik ezt felénk, minden esetben eleget teszünk a kérésüknek.
< Előző | Következő > |
---|